Mitä vaivoja LemmikkiHelpissä voidaan hoitaa?
LemmikkiHelpin etäeläinlääkäri voi auttaa esimerkiksi näissä tapauksissa
- oksentelu ja ripuli
- yskä ja niiskutus
- tapaturmaiset vammat
- kutina- ja ihovaivat, silmä- ja korvavaiva
- myrkytystilanteet.
Etäeläinlääkäri auttaa sinua päättämään, onko tarvetta varata aika fyysiseltä eläinlääkärin vastaanotolta ja kuinka kiireellisesti. Jos vaiva on hoidettavissa kotikonstein, saat etäeläinlääkäriltä kotihoito-ohjeet.
Voiko LemmikkiHelpin etäeläinlääkäri määrätä lääkkeitä?
Etäeläinlääkäri arvioi eläimen hoidon tarvetta ja kiireellisyyttä, sekä antaa kotihoito-ohjeita tarpeen mukaan reseptivapaasti saatavilla olevia valmisteita hyödyntäen.
Etäeläinlääkäri ei pääsääntöisesti voi määrätä lemmikille lääkkeitä pelkän etävastaanoton perusteella, koska reseptilääkkeen määrääminen Suomessa edellyttää kliinistä tutkimusta ja etenkin mikrobilääkkeiden kyseessä ollessa usein myös näytteen ottamista. Mikäli lemmikkisi tilanne vaatii lisätutkimuksia ja lääkitystä, ohjataan sinut eteenpäin sopivalle klinikalle.
Kuka LemmikkiHelpissä vastaa minulle?
LemmikkiHelpissä sinulle vastaavat LähiVetin asiantuntevat ja ystävälliset eläinlääkärit ympäri Suomen.
Toimiiko LemmikkiHelppi mökillä ja ulkomailla?
LemmikkiHelppiä voi käyttää missä ja milloin vain, myös ulkomailla. Etäeläinlääkäriin saa yhteyden, kunhan on toimiva internet-yhteys.
Voivatko kaikki perheenjäsenet ladata LemmikkiHelppi-sovelluksen?
Voit vakuutuksenottajana antaa perheenjäsenelle tai hoitajalle valtuutuksen, jolloin valtuutettu hoitaja voi hoitaa lemmikkisi asioita LemmikkiHelpissä.
Miten valtuutan henkilön?
Mene sovelluksen Lemmikit-sivulle ja sieltä lemmikkisi tietoihin. Lemmikin tietojen alla on Valtuuta hoitajia -painike. Sitä painamalla saat valtuutustunnuksen, jonka voit jakaa haluamallesi henkilölle.
Voit jakaa kuusinumeroisen tunnuksen joko sovelluksesta suoraan tai haluamallasi tavalla. Valtuutetun on otettava valtuutus käyttöön 24 tunnin kuluessa tai se vanhenee.
Valtuutustunnus on kertakäyttöinen, eli voit valtuuttaa lemmikillesi useamman hoitajan, mutta sinun pitää luoda kaikille oma valtuutustunnus.
Valtuutus toimii toistaiseksi vain LemmikkiHelppi-sovelluksessa.
Miten otan valtuutuksen käyttöön?
Valtuutuksen voit ottaa käyttöön joko LemmikkiHelppi-sovelluksen käyttöönotossa tunnistautumisen jälkeen, tai jos sinulla on omia vakuutettuja lemmikkejä, voit lisätä valtuututetun lemmikin Lemmikit-sivulla painamalla oikean yläkulman plus-painiketta.
Voinko varata ajan LemmikkiHelpin etäeläinlääkärille?
LemmikkiHelpin etäeläinlääkäri toimii vain ilman ajanvarausta. Pääset keskustelemaan eläinlääkärin kanssa joka päivä kello 7 - 23 tarpeen mukaan.
Miksi LemmikkiHelppiin ei voi soittaa?
Eläinlääkärin on helpompi käydä lemmikin tilannetta läpi, kun hän saa ensin tutustua tapaukseen täyttämäsi oirekartoituksen perusteella. Eläinlääkäri voi myös etukäteen tarkistaa, onko hänellä tiedossa aikaisempaa hoitohistoriaa lemmikistäsi. Tämän jälkeen lemmikin asiaa voidaan selvittää chatissa tai videopuhelun välityksellä tilanteen niin vaatiessa.
Mistä löydän LemmikkiHelpin etäeläinlääkärikäynnin tiedot?
LemmikkiHelpin sovelluksessa eläinlääkärin kanssa käyty keskustelu säilyy 5 vuorokautta Päättyneet keskustelut -välilehdellä. Saat etäeläinlääkäriltä hoito-ohjeet ja tiedot käynnistä myös sähköpostiisi.
Lemmikkihelpin verkkoversiossa et toistaiseksi pääse näkemään vanhoja keskustelujasi.
Mitä eläinlääkärikuluja vakuutukseni kattaa?
Eläinlääkärikuluvakuutuksesta korvataan lemmikin sairauden tai tapaturman hoitokuluja. Hoitokuluista korvataan eläinlääkärin suorittamat perustellut tutkimukset ja hoidot sekä hoidon yhteydessä käytetyt lääkkeet ja sidetarvikkeet. Myös jatkohoitoon määrätyt lääkkeet ja sidetarvikkeet ovat korvattavia kuluja.
Miten haen korvausta itse maksamistani kuluista?
Korvausta voit hakea täyttämällä korvaushakemuksen verkkopalvelussamme. Saat korvauksen tilillesi nopeasti.
Asioidessasi LähiTapiolan suorakorvausklinikalla arkisin klo 9 - 17 saat korvausasian hoidettua eläinlääkärikäynnin yhteydessä ja maksat käynnistä vain omavastuuosuuden.
Mistä tiedän enimmäiskorvausmääräni ja omavastuuni?
Lemmikin eläinlääkärikuluvakuutuksesta voidaan korvata vakuutuskirjaan merkitty enimmäiskorvausmäärä jokaisella vakuutuskaudella. Enimmäiskorvausmäärä on yleensä 1 000 - 3 000 €.
Omavastuu on se osa eläinlääkärikuluista, joka jää sinulle maksettavaksi vakuutusyhtiön osuuden jälkeen. Lemmikkihelpin etäeläinlääkärikäynneissä omavastuu on 0 €.
Jos joudut viemään lemmikkisi klinikalle tutkimuksia ja hoitoa varten, on LähiTapiolan omavastuu korvattavista kuluista pääsääntöisesti 60 € + 25 % eläinlääkärikäyntiä kohden. Omavastuu kannattaa tarkistaa lemmikin vakuutuskirjalta.
Jatkohoitoon määrättyjen lääkkeiden osalta omavastuu on 25 %.
Saako LemmikkiHelppi-palvelua hevoselle?
Toistaiseksi LemmikkiHelppi-palvelu on tarkoitettu koirien ja kissojen omistajille. Palvelua kuitenkin kehitetään jatkuvasti ja suunnitelmissa on laajentaa tämä myös hevosten omistajille tulevaisuudessa.
Mitä tietoja minusta tallennetaan ja miten?
Henkilötietoja ja käynteihin liittyviä eläinten tietoja käsitellään aina luottamuksellisesti ja henkilötieto- sekä potilasasiakirjoja koskevaa lainsäädäntöä noudattaen.
Käyntikertomukset tallennetaan LähiVetin tietokantaan ja ne voidaan luovuttaa eteenpäin omistajan suostumuksella esimerkiksi jatkohoitopaikkaan.
LähiTapiola saa tiedon LemmikkiHelppi-käynnistä korvausasian käsittelemistä varten. Tietoja ei luovuteta eikä myydä eteenpäin kolmansille osapuolille.
Miten voin antaa palautetta LemmikkiHelpistä?
Kiitos, että haluat antaa palautetta palvelustamme. Sekä risut että ruusut ovat tervetulleita, ne auttavat meitä kehittämään palvelua asiakkaidemme toivomaan suuntaan.
Voit antaa palautetta sovelluksesta Omat tiedot-välilehdeltä, palautelomakkeen kautta tai laittamalla viestiä suoraan osoitteeseen lemmikkihelppi@lahitapiola.fi.
Mistä saan lisätietoa vakuutukseni korvattavuudesta?
LähiTapiolan korvauspalvelun yhteystiedot ja palveluaikamme löydät osoitteesta lahitapiola.fi. Voit olla yhteydessä korvauspalveluumme myös lähettämällä viestin verkkopalvelumme kautta osoitteessa lahitapiola.fi.
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ei hätää! Lähetä kysymyksesi Omat sivut-välilehden kautta (Anna palautetta) tai osoitteeseen lemmikkihelppi@lahitapiola.fi.